tisdag 15 maj 2012

Idag är Bellis billig...

Dagens träningsdos:
Cyklar 33 km
Foto: Yoh
Trots sin söta uppenbarelse bor det ibland en liten, rent ut sagt, dj*vul i den lilla Belliskroppen. Så fort hon får en möjlighet (som idag till exempel) smiter hon iväg och jagar hönsen så att de i panik får ta sin tillflykt upp i träden & på hönshustaket eller ut över planket. Ibland är det någon, oftast en tupp, som inte hinner iväg, och då sätter hon tänderna i stjärten så fjädrarna yr. Hittills verkar det inte som att hon velat ha ihjäl någon (vilket hon enkelt kunnat), och förhoppningsvis får hon inte heller framöver smak för (höns)blod... Sen kan man ju kanske tycka att hönsen väl kan vara instängda i sin hage, men jag unnar dem den frihet det innebär att få söka föda helt på egen hand ute i trädgården. Och frihet har sitt pris.

Foto: Yoh
Så här kan Bellis stå och gräva hur länge som helst - hon varken hör eller ser!

*********

Fy och blä vad tungt det gick att cykla idag... Den första 1½ milen till Olofstorp var inga problem, men när jag sedan mötte vinden på banvallen mot Gråbo var det som att benen plötsligt förvandlades till tjocka, tunga stockar - hur jag än trampade och slet tyckte jag inte att det hände något framåt. Sen kan jag verkligen inte förstå varför det ALLTID blåser motvind på just den sträckan - det spelar liksom ingen roll åt vilket håll man cyklar.

Hur som helst - kanske är det 6½-kilometerslöpningen i förrgår som sitter kvar i benen? Har ju i princip inte sprungit mer än några kilometer åt gången sedan Lidingöloppet i höstas. Men med Göteborgsklassikern som projekt i år, så kommer jag att behöva löpträna en gång i veckan i ett par månader, för att när det sedan närmar sig höst gå upp till ett par, tre gånger/vecka. Ska bli så kul att få delta i den allra första klassikern som anordnas i Göteborg! *s*

Idag vill jag göra som Buddah - sitta vid lilla dammen och meditera...

Inga kommentarer: