fredag 11 maj 2012

Inställd sådd - igen

Dagens träningsdos:
Ängspromenad med flocken
- inte mycket att skryta med...

 Miniodling med coktailtomater, gräslök, ärtor och 1 vecka gamla salladsbebisar *s*


Ytterligare en depressionsframkallande regntung dag... och som det kliar i fingrarna efter att få gå ut och göra klart planteringarna! Fick inte ner varken morötter eller lök innan det nya lågtrycket överföll, och med den lerjord som mina land består av är det rent omöjligt att få något i jorden när det är så här blött. Det blir bara stora, kladdiga kokor där små, små frön inte skulle ha en chans att hamna på rätt ställe för att kunna etablera sig. När man ser trädgårdsfolk plantera på TV så är jorden alltid lucker, fin som snus och rinner lätt mellan fingrarna, så är det inte hos mig :-). Inte ens när det är torrt.

Nu har jag spring-, skid-, cykel-, gym-, bad-, trädgårds-, regn-, gå-ut-med-hundarna-, målar-, fin- och vardagskläder. Plus dito skor. Hur kunde det bli så här?! Jag som tycker att jag är en icke-konsumtionist - hmmmm, får nog ompröva just den bilden av mig själv :-)

Ser inte mycket ut för världen, men vänta bara någon månad eller två...

.

Inga kommentarer: