onsdag 6 juni 2012

Barmhärtighet

Dagens träningsdos:
Cyklar 30 km

Iris i full blom

Usch, idag har jag varit tvungen att göra en barmhärtighetsgärning... Den ena tuppen hade varit på den andra så illa att han, helt nerblodad och dan, inte kunde röra sig. Jag vill inte skriva fler detaljer, men han skulle inte överleva och jag kände att lidandet måste förkortas. Det är första gången i mitt liv som jag haft ihjäl ett djur större än en fluga, och jag mår illa. :-(


Kaprifolknopp

Cyklade inte Hisingen runt i söndags. Det blev en liten kommunikationsmiss mellan hundvakten och mig, och tur var väl det för när jag vaknade på morgonen hade jag en dundrande huvudvärk och lätt halsont. Det är närmare ett år sedan jag var förkyld, så varför just nu!? Har följaktligen hållit mig lugn i några dagar, och bara gått lugna långpromenader med hundarna.

Idag mådde jag bättre, så det blev Olofstorpsrundan - det kändes inte hundra, men ok. Har bestämt mig för att inte använda de nya skorna för jag fick skavsår, och eftersom jag inte kunnat cykla på några dagar nu så kommer jag inte att hinna vänja fötterna.
Bara två dagar kvar till Tjejvättern - yippie!!!

1 kommentar:

Y sa...

STORT lycka till i helgen!