måndag 25 juni 2012

Surhål


Dagens träningsdos:
Springer 4,2 km
 Målfotot från Vättern - tycker fotografen lyckades fånga min "seger"gest riktigt bra *s*

Har äntligen börjat klättra upp ur surhålet jag befunnit mig i sedan jag blev förkyld helgen efter Vättern. Förkylningen i sig gick snabbt över, men jag kände mig bara tom och handlingsförlamad, så det blev ingen träning alls i midsommarveckan. Inget annat konstruktivt heller för den delen så gräset har vuxit, ogräset frodats i grönsakslandet och hemmet förfallit. Det har känts så himla konstigt att det efter 1½ års planering och träning plötsligt är över - att jag och två av gudinnorna gör Göteborgsklassikern känns inte alls som en lika stor grej...

Nåväl - alla vi gudinnor trotsade idag regnet, och sprang några kilometer i elljusspåret. Det var verkligen helt UNDERBART!!! Efteråt åt vi sill och färskpotatis, och bestämde i demokratisk anda att vi på torsdag ska gå ut och fira Tjejklassikern med en riktigt god middag på Restaurang Sävelången. Looking forward!

*********
En av kycklingarna har dött i samma åkomma som drabbat någon eller några kycklingar varje år. Det börjar med att de nyser, ser lite emliga ut i några dagar, och till slut får de svårt att andas och sitter bara stilla med huvudet uppsträckt och öppnar och stänger näbben för att till slut somna in. Nu när jag vet förloppet försöker jag få hjälp att avsluta livet på dem så att de slipper självdö.
Jag vet faktiskt inte vad det är som händer, men misstänker att de blir förkylda och är för små för att klara av det. De går ju ute i hagen med mamman på dagarna, och eftersom hon inte har några problem att vara ute i regn och rusk så kanske hon inte förstår att de är för små? När jag hade hönor förr så hände detta dock aldrig, och jag tycker inte att jag höll dem inne när det var dåligt väder. Nu hoppas jag förstås att de två som är kvar klarar sig.


 

Inga kommentarer: