lördag 5 januari 2013

Uppnådda mål!


När jag i slutet av 2010 bestämde mig för att försöka ta mig ur den isolering och fysiska och mentala förlamning jag levt i sedan hösten 2004, så satte jag upp några visioner av hur jag önskade att mitt liv skulle utvecklas under det kommande året. Det var några få, men konkreta, saker jag ville uppnå;

# göra mer saker tillsammans med barnbarnen
# börja träna inför tjejklassikern, och göra de första två delmomenten
# försöka återuppta kontakten med vännerna
# få ordning på min vardag i stort som i smått

Börja leva helt enkelt, och inte bara vara vid liv...



 När det ett år senare så var dags för utvärdering kunde det konstateras att jag i stora drag lyckats med det jag föresatt mig, och sakta men säkert blivit starkare till både kropp och själ vilket var väldigt, väldigt skönt!



Nya visioner formulerades (tog inte i för mycket utan försökte vara realistisk i målsättningarna *s*), en del av de gamla fick fortsätta in i 2012 och idag ser jag att nästan allt har blivit verklighet.


Bland annat slutförde jag, tillsammans med övriga fyra gudinnor, tjejklassikern vilket är bland det roligaste jag gjort! Att tillsammans med goda vänner få träna, och genomföra, ett sådant projekt är något jag rekommenderar alla!

Vansbrosimmets 1 000 meter var jag livrädd för, eftersom jag är en usel och VÄLDIGT långsam simmare, men det blev en mycket enklare uppgift än jag fruktat. Därmed inte sagt att jag tycker det är roligare att simma idag ...



Milen på Lidingöloppet  joggade jag i lugn takt och njöt av de vackra omgivningarna, och Vasaloppets 3 mil gick också som planerat. Det var dock det lopp där jag var tröttast efter målgång. Men det berodde säkert på att vi sov så dåligt på Vasaloppståget upp *s*.



Vätternrundans 10 mil, slutligen, var inte heller den jobbiga strapats jag bävat för - det var en väldigt flack bana med egentligen bara en enda lång backe upp på Omberg, och den för uppgiften nyinköpta svarta Panthern var en ren fröjd att susa fram på!




Efter målgång i Motala åkte vi hem till boendet i den gamla brunnsorten Medevi brunn och firade med riktigt fin champagne och en god middag! - vilken underbar känsla!!!


Allt positivt som träningen genererar spiller över på allt annat i mitt liv, genom att jag rent fysiskt får mer energi och ork. Träningen kommer alltså att följa med mig så länge jag får vara frisk, men i Vision 2013 blir det fler inslag av praktisk natur som att skrapa och måla mina fönster... Ett jobb som har behövts LÄNGE, men som är så omständligt, svårt och, framför allt, trist att det bara skjuts upp och skjuts upp. Här gäller det att hitta positiva affirmationer och komma igång helt enkelt, vilket får bli till våren när man kan stå i garaget och jobba utan att frysa ihjäl.






Ja, ja - alla har vi våra sätt för att få livet att fungera, och det här hjälper mig.




Ett riktigt bra 2013 önskar jag er alla

- crea diem!





2 kommentarer:

Y sa...

Vad härligt att läsa - jag håller med om att du verkligen uppnått dina mål! Det blir också väldigt tydligt när man ser alla era bilder från loppen samtidigt att ni verkligen haft roligt. =)

Jag är stolt över dig, älskade mamma. <3

Sökarens sa...

Tack! <3