torsdag 14 mars 2013

"Jag reser mig igen, jag reser mig igen"


14 mars och minus 14° på morgonen. Man kan förstå att snödroppen känner sig lite frusen, och hänger med både blomma och blad…


... men så fort solstrålarna får en chans att värma i det skyddade läget och temperaturen kryper upp mot noll, så reser den sig stolt upp igen.


Jag försöker att inte längta efter värmen, utan vara här och nu. Njuter av solen och allt ljus som gör dagarna längre och längre. Av fåglarna som definitivt känner att våren är på väg, och som håller konsert till glädje för oss alla. Av snödropparna som trotsar kylan och växer upp, bara för att det är dags att göra så.

Och tänker att kylan liksom fryser fast våren, så att den blir riktigt låååång och härligt utdragen - vilket jag tycker väldigt mycket om!




Stora, vackra nyfallna snöflingor på ängeln



Inga kommentarer: