onsdag 27 mars 2013

Road trip

 

Ibland springer man, helt oplanerat, på en affär som har allt det där som man tycker om och gärna skulle vilja ha! Idag hade jag det stora nöjet att tillsammans med mellandottern åka iväg på en road trip till nasarnas hemstad Borås, där vi skulle titta i en klädaffär som hon sett på nätet och blivit förtjust i.


På promenaden dit efter att ha parkerat bilen, så kom vi förbi en inredningsaffär som liksom SÖG oss in genom dörren. Det var påskpyntat på utsidan, men helt utan skrikiga färger och plotter - bara rostrött och enkla växter och örter. Gick omkring en stund och njöt av alla roliga, vackra, slitna och udda shabby chic-prylar, och jag kunde inte motstå att köpa två små fåglar i gjutjärn… Totalt onödigt, men de kommer att passa sååå fint med Buddha i trädgården.





 Tog oss sedan vidare till ”rätt” affär, men den var en besvikelse, så på tillbakavägen kunde vi inte låta bli att gå in hos Hjärterum igen och ta lite bilder! Vissa miljöer, och ibland  även föremål, förmedlar en känsla som lägger sig som varm och mjuk vadd inuti mig och gör mig löjligt glad - dem vill jag spara, plocka fram, njuta och inspireras av om och om igen J.






























Ingen utflykt utan fika, och vi hittade Café Orion med anor från 1930-talet där det verkade som att man hade ursprungsmöblemanget med bland annat de slitna stolsdynorna kvar... Väldigt mycket gott fanns att välja på!



I rätt sammanhang är det helt ok med starka färger, för det hade ju sett lite konstigt ut med en rostig och sliten bakelse?! 

GLAD PÅSK(kyckling) ÖNSKAR JAG ER ALLA!




Min fina, allra mest älskade mellandotter! 


3 kommentarer:

Y sa...

Nästa gång följer jag också med!

Jättefina bilder, vad härligt att du hade med kameran!

Sökarens sa...

Tack! Vi sa just det, att nästa gång åker alla systrarna med :-).

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Tack snälla för din kommentar!
Jag har också varit på hjärterum åhh det är så mycket som man vill ha där.
Hoppas att du får en fin Påsk!
Kram Anette